- Prawo Lokalne
- Załatwianie spraw
- Wydawanie dokumentów tożsamości
Wydawanie dokumentów tożsamości
Jakie wymagane są dokumenty w związku z ubieganiem się o pierwszy dowód osobisty?
- wniosek o wydanie dowodu osobistego,
- jedna aktualna kolorowa fotografia o wymiarach 3,50 cm × 4,50 cm, pozycja frontalna (taka jak do paszportu),
- legitymacja szkolna, legitymacja studencka, ważny polski paszport – w celu potwierdzenia tożsamości,
- w przypadku osób, które nabyły obywatelstwo polskie – dokument podróży, posiadany paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
- na żądanie organu – odpis skrócony polskiego aktu urodzenia, odpis skrócony polskiego aktu małżeństwa, orzeczenie sądu w przypadku niezgodności danych osobowych, poświadczenie obywatelstwa polskiego.
UWAGA
Utratę dowodu osobistego należy niezwłocznie (w ciągu 48 godzin) zgłosić w Referacie Spraw Obywatelskich.
wniosek o wydanie dowodu osobistego w postaci papierowej – DO/W/1
wniosek o wydanie dowodu osobistego w postaci elektronicznej – DO/W/1e